Επισκόπηση 3 δημοσιεύσεων - 1 έως 3 (από 3 συνολικά)
  • Συντάκτης
    Δημοσιεύσεις
  • #359
    Δημήτριος Δαμίγος
    Συμμετέχων

    Αγαπητές-οί συνάδελφοι,

    Τα τελευταία χρόνια βιώνουμε ένα γραφειοκρατικό Γολγοθά κατά τη διεκπεραίωση οποιουδήποτε οικονομικού αιτήματος, από την προμήθεια αναλωσίμων ή οργάνων από τον Τακτικό προϋπολογισμό ή τον ΕΛΚΕ, μέχρι και την αποζημίωση των έκτακτων διδασκόντων.

    Η εξήγηση, κατά την άποψή μου, είναι απλή. Για να βγουν τα δήθεν πλεονάσματα, όλες οι κυβερνήσεις από την εποχή του πρώτου Μνημονίου μέχρι και σήμερα, εφάρμοσαν την ίδια «συνταγή»: περικοπή δημοσίων δαπανών (μισθών, συντάξεων, κρατικής επιχορήγησης για την υγεία, την παιδεία κλπ.), στάση πληρωμών προς τον ιδιωτικό τομέα και ανυπέρβλητα γραφειοκρατικά εμπόδια ώστε να καθίσταται πρακτικά αδύνατο να απορροφήσει κάποιος έστω και τους πενιχρούς αυτούς πόρους. Συστατικό της ίδιας «συνταγής» αποτέλεσε και η ένταξη των ΕΛΚΕ στους Φορείς Γενικής Κυβέρνησης ώστε αφενός να προσμετράται το αποθεματικό τους στο γενικό πλεόνασμα και αφετέρου να μπορεί να «μπαίνει χέρι» σε αυτό (χαρακτηριστικές είναι οι διατάξεις του άρθρου 59 του Ν. 4485/2017).

    Αφήνοντας στην άκρη το αίτημα για αλλαγή της υφεσιακής πολιτικής (μολονότι αποτελεί γενεσιουργό αίτιο του προβλήματος), αυτά που οφείλουμε να επιδιώξουμε άμεσα είναι:

    (α) η απλοποίηση των διαδικασιών του Δημόσιου Λογιστικού (μην ξεχνάμε ότι μέχρι να μειωθούν κατά 70% οι προϋπολογισμοί των Ιδρυμάτων, η κρατική επιχορήγηση ήταν η βασική πηγή χρηματοδότησης αναλωσίμων, οργάνων, εκπαιδευτικών εκδρομών, κάλυψης δαπανών για ταξίδια σε συνέδρια μελών ΔΕΠ και ΥΔ, κλπ. – εξάλλου σε πανελλαδικό επίπεδο περίπου 80% των συναδέλφων δεν έχουν εμπλοκή σε ερευνητικά προγράμματα). Πέραν των καθυστερήσεων και των απωλειών κονδυλίων, οι σημερινές διαδικασίες – στο όνομα της διαφάνειας – οδηγούν συχνά σε ακριβότερες προμήθειες (π.χ. μέχρι να ολοκληρωθεί ένας διαγωνισμός Η/Υ περνά σημαντικό χρονικό διάστημα και η προμήθεια γίνεται με τις τιμές της προσφοράς, που στο μεταξύ έχουν μειωθεί…)

    (β) η επαναφορά των ΕΛΚΕ σε ειδικό καθεστώς (ακόμη και αν παραμείνουν ως Φορείς Γενικής Κυβέρνησης υπάρχουν παραδείγματα από άλλες χώρες ότι κάτι τέτοιο είναι εφικτό) και

    (γ) η προσπάθεια επίλυσης ορισμένων προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι συνάδελφοι με τις διαδικασίες προμηθειών, ταξιδιών και άλλων δαπανών με τον ΕΛΚΕ ΕΜΠ, τα οποία ενδεχομένως μπορούν να αντιμετωπιστούν εντός των ασφυκτικών ορίων που θέτει το θεσμικό πλαίσιο.

    Στην τελευταία συνεδρίαση της ΕΔΕΙΛ υπήρξε πρόθεση όλων των μελών της Επιτροπής και της Υπηρεσίας να βοηθήσουν σε αυτή την κατεύθυνση. Ζητήθηκε δε να υπάρξει μια καταγραφή τέτοιων συγκεκριμένων προβλημάτων (π.χ. αναφέρθηκε η δυσκολία εξασφάλισης «τυπικών» χαρτιών, όπως π.χ. ποινικά μητρώα, για προμήθειες από το εξωτερικό).

    Στο χθεσινό ΔΣ συζητήθηκε το θέμα και αποφασίστηκε να ζητηθεί νέα συνάντηση με την Πρυτανεία για το ζήτημα αυτό, όπως και για άλλα (π.χ. το θέμα της συντήρησης των κτηριακών εγκαταστάσεων και του εξοπλισμού). Επίσης, αποφασίστηκε στην προσεχή ΓΣ του Συλλόγου να τεθεί ως θέμα το ζήτημα αυτό και να καλέσουμε τον Αναπληρωτή Πρύτανη και εκπροσώπους του ΕΛΚΕ για ενημέρωση αναφορικά με το νέο πλαίσιο λειτουργίας.

    Στο πλαίσιο αυτό, ανοίγεται η συγκεκριμένη δημοσίευση του forum για την καταγραφή των ζητημάτων. Παρακαλείστε να χρησιμοποιήσετε το forum και όχι τη λίστα του Συλλόγου, για να μην επιβαρύνονται οι συνάδελφοι με σωρεία μηνυμάτων.

    Συναδελφικά,

    Δ. Δαμίγος

    #366
    Δημήτριος Πάνιας
    Συμμετέχων

    Δημήτρη,
    Θέτω τα παρακάτω ζητήματα τα οποία μου προκαλούν πολύ συχνά προβλήματα κατά τις συναλλαγές μου με την ΕΔΕΙΛ ΕΜΠ:
    1. Απαιτούνται πλήρεις, ακριβείς και γραπτές οδηγίες προς τους επιστημονικούς υπευθύνους των προαπαιτουμένων από την ΕΔΕΙΛ για την υλοποίηση οποιασδήποτε δαπάνης. Το πλαίσιο αυτό σήμερα είναι ασαφές και οι υπάλληλοι της ΕΔΕΙΛ πολύ συχνά (σχεδόν πάντα) ζητούν επιπλέον στοιχεία τα οποία πολύ συχνά οδηγούν σε μεγάλες καθυστερήσεις ή ακόμα και σε αδυναμία υλοποίησης των σχετικών προμηθειών. Αυτό το ασαφές πλαίσιο δημιουργεί πρόβλημα τόσο στους εργαζόμενους στην ΕΔΕΙΛ όσο και στους επιστημονικούς υπευθύνους των έργων.
    2. Πρέπει να σταματήσει η προφορική ενημέρωση των επιστημονικών υπευθύνων για την τύχη των αιτημάτων τους στην ΕΔΕΙΛ και φυσικά να αντικατασταθεί με επίσημη ενημέρωση μέσω emails. Με αυτό τον τρόπο υπάρχει μια μη-αμφισβητούμενη ιχνηλάτηση όλων των ενεργειών από την αρχή έως το τέλος μιας συναλλαγής του επιστημονικού υπευθύνου με την ΕΔΕΙΛ και φυσικά μειώνονται οι τριβές μεταξύ των εμπλεκομένων.
    3. Σαφείς κανονισμοί που δεν επιδέχονται ανάγνωση κατά το δοκούν (πχ. το όριο των 20.000 ευρώ για απευθείας ανάθεση προμηθειών. Δεν μπορεί να σου λέει ο υπάλληλος όταν έχεις προσφορές πολύ κοντά και χαμηλότερα από τα 20.000 ευρώ ή όταν έχεις μιά προσφορά πχ. στα 19.600 ευρώ και δύο άλλες πχ. στα 20.500 και 21.000 ευρώ οτι χρειαζεται να κάνεις διαγωνισμό)
    4. Να επιλυθεί με ορθολογικό τρόπο το θέμα της ευθύνης του καθενός. Για τι ευθύνεται η ΕΔΕΙΛ και για τι ευθύνεται ο ΕΥ. Δεν είναι δυνατό ο υπάλληλος της ΕΔΕΙΛ να επεμβαίνει στο επιστημονικό και ερευνητικό σου έργο. Υπάρχουν όρια ευθύνης ένθεν και ένθεν τα οποία πρέπει να αναληφθούν.
    5. Υπάρχουν πράγματα για τα οποία σαφώς δεν ευθύνεται η ΕΔΕΙΛ αλλά ο εφαρμοζόμενος νόμος. Εκεί πρέπει να γίνει εκ μέρους μας παρέμβαση σε όλους τους αρμόδιους φορείς με στόχο την τροποποίηση των προβληματικών άρθρων. Φυσικά θεωρώ ότι αυτές οι ενέργειες πρέπει να έχουν γίνει ήδη από τα όργανα διοίκησης του ΕΜΠ τα οποία οφείλουν να μας ενημερώσουν αρμοδίως έτσι ώστε και εμείς να δούμε τι είδους ενέργειες πρέπει να κάνουμε ώστε να προστατεύσουμε τη λειτουργία του Ιδρύματος που υποφέρει από του μειωμένους ετήσιους κρατικούς προϋπολογισμούς καθώς επίσης και από την αδυναμία αποτελασματικής αξιοποίησης των ερευνητικών πόρων που διαχείριζεται η ΕΔΕΙΛ λόγω των νέων νόμων.

    #367
    Χρήστος Ζέρης
    Συμμετέχων

    Να εξετασθούν οι δυνατότητες :
    α. Να κωδικοποιηθούν σε αναλυτικά διαγράμματα ροής με ένδειξη προσεγγιστικού χρόνου υλοποίησης (με βάση συχνότητα σύγκλισης της Επιτροπής που εγκρίνει κ τυχόν άλλες εσωτερικές διεργασίες άγνωστες στον ΕΥ) οι βασικές διαδικασίες (ανάλογα με κωδικό Προγράμματος 62ΧΧΧ, 63ΧΧΧ) για:
    πρόσληψη φοιτητή (με ή χωρίς time sheet)
    προμήθεια υλικού μικρής αξίας
    ανάθεση σε εξωτερικό συνεργάτη για παροχή υπηρεσιών (πχ σερβις εξοπλισμού)
    έναρξη ερευνητικού παροχής υπηρεσιών
    έναρξη ερευνητικού χρηματοδοτούμενης έρευνας
    με τακτική και άμεση αναθεώρηση (με ένδειξη ημερομηνίας ισχύος) ανάλογα με τις εκάστοτε αποφάσεις του ΕΔΕΙΛ ή/και του κράτους. Συμβαίνει πολλές φορές οι ίδιοι οι υπάλληλοι εντός ΕΔΕΙΛ να μην είναι ενήμεροι μεταξύ τμημάτων.

    Εφόσον δεν είναι δυνατόν να αναρτηθούν στη σελίδα του ΕΔΕΙΛ, ας αποστέλλονται στον ΕΥ μέσω εσωτερικού ταχυδρομείου.

    β. Σύνδεση της επικοινωνίας του ΕΔΕΙΛ με τον ΕΥ μέχω ηλ. ταχυδρομείου για:
    αυτόματη σνημέρωση πρωτοκόλλησης αιτήματος
    προώθηση και ενέργεια σε τυχόν αίτημα (πχ προώθηση εντάλματος, αναμονή από Αντιπρύτανη, έλεγχος από Νομική υπηρεσία σύμβασης κλπ). Γενικά μιά μηχανογραφημένη παρακολούθηση αιτημάτων και τυχόν εμποδίων / ελλείψεων. Μπορούμε να αρχίσουμε από μιά βασική εφαρμογή και σταδιακά σε σύζευξη όλων των τμημάτων. Ελλείψει αυτού, χάνονται προθεσμίες και / ή αυξάνεται η πίεση και φόρτος στην ΕΔΕΙΛ από συχνές άσκοπες επισκέψεις των ΕΥ (ή των φοιτητών τους) στον ΕΔΕΙΛ με απώλεια χρόνου και για τους δύο.

    γ. Δημιουργία δυνατότητας μεταφοράς και συγκέντρωσης μικρών υπολοίπων από ερευνητικά ακόμη και πριν αυτά τελειώσουν, σε ένα νέο ερευνητικό (αθροιστικά) με νέο προυπολογισμό και ετήσιο προγραμματισμό, ώστε να δημιουργούνται δυνατότητας εκμετάλλευσης αυτών των υπολοίπων (Θα μπορούσε να είναι απαραίτητη και η συναίνεση του χρηματοδότη).

    δ. Ευελιξία στο σύστημα προμηθειών μέσω διαγωνισμού: η ελάχιστη χρονική διάρκεια από την υποβολή της μηχανογραφημένης αίτησης έως την έγκριση εντάλματος πληρωμής ενίοτε έχει σαν αποτέλεσμα ο μειοδότης να έχει αυξήσει την τιμή του κατά πολύ μικρό ποσοστό με αποτέλεσμα: α) η προμήθεια είναι άκυρη και β) η έννοια του μειοδότη να καθίσταται σε νέα επανάληψη εικονική (με πρόσθετο κόστος για τα κονδύλια έρευνας).

    ε. Να συσχετισθούν στην εφαρμογή προμήθειας οι κωδικοί προμήθειας και οι κωδικοί δαπανών. Δεν μπορεί η κατηγορία “αγορά λογισμικού” να ανήκει σε προμήθεια υλικών γραφείου. Η έλλειψη συσχέτισης δημιουργεί δυσκολίες παρακολούθησης των υπολοίπων. Ομοίως, οι κωδικοί αυτοί να περαστούν και στην ενημέρωση των Ερευνητικών του ΕΥ (στο myntua).

Επισκόπηση 3 δημοσιεύσεων - 1 έως 3 (από 3 συνολικά)
  • Πρέπει να είστε συνδεδεμένοι για να απαντήσετε σ' αυτό το θέμα.